poniedziałek, 19 stycznia 2015

SAMO ZDROWIE - płatki zbożowe w roli głównej

PLACUSZKI WEGE NA BAZIE PŁATKÓW ŻYTNICH


Jestem wierną konsumentką produktów, które kupuję z  firmy BADAPAK. Podczas ostatnich zakupów internetowych szczególną uwagę zwróciłam na ofertę płatków zbożowych. Do tej pory w naszej kuchni królowały płatki owsiane, z nich często tworzyłam różne przysmaki. Tym razem zamówiłam płatki żytnie (i to nie małą ilość...)

Do kulinarnego dzieła przystąpiłam następnego dnia po otrzymaniu przesyłki. Postawiłam na placki zbożowe wege. Udały się brawo! Są sycące i smaczne, dlatego polecam  - spróbujcie i Wy kochani.

Produkty:
- 2 szkl  płatków żytnich
- 35 dag pieczarek
- 2 średnie cebule
- 2 z. czosnku
- 4 łyżki serka homogenizowanego naturalnego lub gęstego jogurtu
- 1 jajko surowe
- sól, pieprz do smaku
- trochę majeranku, szczypta kminku mielonego, kurkumy i kozieradki

Płatki zalewamy wrzątkiem, pozostawiamy ok. 15 min. do wchłonięcia przez nich wody. Pieczarki umyte i osączone z wody ścieramy na tarce i podsmażamy na patelni z pokrojoną drobno cebulką. Pod koniec smażenia dodajemy czosnek wyciśnięty przez praskę. Kiedy płatki przestygną dodajemy zawartość patelni (również przestudzoną) i jajo. Wszystkie składniki wyrabiamy na jednolitą masę i doprawiamy do smaku. 


 Formujemy niewielkie placuszki i smażymy na mocno rozgrzanej patelni z obu stron. 
Placuszki podajemy na ciepło i zimno, wedle uznania. Można je podawać z kleksem jogurtu lub śmietany posypane natką pietruszki.



My często zabieramy je w pojemniczkach do pracy i zjadamy jako pożywne śniadanie.

SMACZNEGO!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz