sobota, 8 sierpnia 2015

KULINARKA - tarta bezglutenowa - szpinakowa

Szpinak w roli głównej 


O wartościach zdrowotnych szpinaku już wszyscy wiemy. Jest czas, kiedy możemy przygotowywać różne dania z jego świeżej postaci. Jako, że w mojej kuchni od dłuższego czasu królują mąki bezglutenowe, tym razem tarta bezglutenowa.


Ciasto: 
1 szkl. mąki ryżowej
1 szkl. mąki jaglanej
ok. 1 szkl. mleka roślinnego np. ryżowego
1/2 szkl. zmielonego siemienia lnianego
1 łyżka masła
kilka ząbków czosnku
przyprawy: sól, pieprz i odrobina kozieradki mielonej

Farsz:
2 spore pęczki szpinaku świeżego
kilka ząbków czosnku
2 spore cebule
2 łyżki masła
przyprawy: sól, pieprz

Szpinak dokładnie płuczemy w wodzie, obrywamy liście, drobimy je na mniejsze kawałki i gotujemy kilka minut we wrzącej wodzie z dodatkiem 1/2 łyżki soli, odcedzamy. 
Składniki ciasta łączymy i wylepiamy nim formę do tarty. Schładzamy w lodówce pół godziny. 



 W tym czasie na patelni podsmażamy pokrojoną drobno cebulę, a następnie dodajemy odsączony szpinak. Podsmażamy na masełku, po chwili dodajemy poszatkowany czosnek.




 Całość łączymy. Ciasto wstawiamy do nagrzanego piekarnika 170 stopni i pieczemy ok. 15 minut, nakładamy farsz i zapiekamy jeszcze chwilkę. Mój syn prosił wersję serową, więc dodatkowo wierzch posypałam tartym parmezanem.
Danie jest pyszne, lekkie, a wykonanie proste. Szpinak świeży zawsze można zastąpić mrożonym, tym sposobem będzie gościł u nas cały rok.





Po obiedzie dietetyczny deser malinowy. Do przygotowania wykorzystałam gęsty jogurt naturalny i konfiturę malinową. W pucharki nakładałam na przemian konfitura, jogurt, konfitura.


Na pewno zapytacie dlaczego ten ostatni pucharek jest skromniejszy? Spieszę z odpowiedzią - mój małżonek zafundował sobie dietę. W trosce o niego przygotowałam wersję mini.

S M A C Z N E G O!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz