poniedziałek, 4 maja 2015

KULINARKA - jarmuż ciąg dalszy

ZUPKA A'LA KREM Z JARMUŻU

Uwierzcie mi, nigdy nie przypuszczałam, że zupa z jarmużem może być tak pyszna, sycąca, a do tego bardzo wartościowa - czyli trzy w jednym. Jarmuż głównie wykorzystywałam do zapiekanek. Dzisiaj postanowiłam trochę poeksperymentować, zabrałam się do gotowania zupy z jarmużem.

Oto jej składniki:

- 1 paczka jarmużu świeżego (kupiłam w biedronce)
- 80 dag ziemniaków
- 1,5 litra bulionu warzywnego
- 2 z. czosnku
- 1 duża cebula
- czerwona świeża papryka
- oliwa, sól, pieprz, czosnek niedźwiedzi, papryka suszona wędzona odrobina słodkiej i ostrej.

W garnku na gorącej oliwie przysmażamy cebulę i czosnek pokrojone na drobno. Po chwili dorzucamy ziemniaki pokrojone w dość drobną kostkę. 





Mieszamy, aby się nie przypaliły, dodajemy świeżą paprykę pokrojoną w kostkę - smażymy ok 5 minut. Wlewamy gorący bulion i gotujemy do miękkości ziemniaków. Następnie wyjmujemy połowę ziemniaków, a resztę miksujemy na krem. Wyjęte wcześniej ziemniaczki dodajemy do kremu, następnie listki jarmużu (bez łodyg). Liście jarmużu wcześniej płuczemy, siekamy drobno i dusimy na patelni z odrobiną masła. 




Całość przyprawiamy i gotujemy na małym ogniu ok 20 minut. Zupkę możemy podać w talerzu z kleksem śmietany na wierzchu.

Moi domownicy są rozsmakowani tą zupką. Teraz już wiem, że zagości ona na stałe na moim stole. Polecam, wypróbujcie - naprawdę warto!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz