czwartek, 7 maja 2015

WIOSNA WOKÓŁ MOJEGO DOMU

Choć w tym czasie jest najwięcej prac do wykonania w ogrodzie, jednak efekt daje wielkie zadowolenie, radość i satysfakcję. Codziennie obserwuję, jak moje ukochane roślinki są spragnione pokazania się i odwracają swoje główki do słońca.
 Uwielbiam wszystko co zielone i kolorowe, cieszę się najmniejszym drobnym kwiatuszkiem i listkiem wschodzącym ponad ziemię. Po pracy zawsze, nawet w niepogodę przechadzam się wokół domu i podziwiam wszystko co żyje. 
Z takim wielkim zastrzykiem energii gotowa jestem nawet pokonywać trudy reszty dnia. 
Zachęcam popatrzcie choć przez chwilkę.  Mam rację, że robi się  przyjemniej?


moje ulubione tulipany, kielichy kwiatów  podobne są do piwonii


malwy dwuletnie, czekam na kwiaty - chyba, że wcześniej zjedzą je ślimaki


tulipany podwójne i potrójne, takie piękne, a kupowane w biedronce


niestety nie pamiętam nazwy tej byliny, a może ktoś z was mi podpowie?


 to już ostatnie dni hiacyntów


niezapominajki, kwiatki z bajki


urocze smagliczki, które kwitną do późnej jesieni


 serduszka okazała, zawsze kojarzę ją z dniem Matki




piwonie już mają piękne pąki


 cesarska korona, jedna ocalała - jej sąsiadka została rozszarpana przez mości pana kota


ciemiernik, podarunek od mojej koleżanki Elki - pięknie rozkwita wiosną, nawet  kiedy leży jeszcze  śnieg


laurowiśnia jeszcze chwila i zakwitnie - również podarunek od Eluni, jest mistrzynią w uprawie roślinek


 no i oczywiście truskaweczki, też mają swoje kwiateczki


mój ostatni zakup tawlina jarzębolistna - kupiłam, a po czasie doczytałam że jest ekspansywna. Trudno będą ostre cięcia! Ooo na drugim planie widać Pana kota ha, ha!


wdzięczne bratki witają nas przed wejściem do domu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz